check
אתגר הגורם האנושי בבנקאות דיגיטלית 2 | The Hebrew University Fintech Center

אתגר הגורם האנושי בבנקאות דיגיטלית 2

MizLogo

 

 

 

 

 

 

 

אתגר משתתפי תחרות הפינטק בשיתוף עם בנק מזרחי טפחות: הגורם האנושי בבנקאות הדיגיטלית

רקע

מזרחי טפחות הוא בנק ששם דגש על השירות ללקוח, על היחסים עמו, ועל שירות אנושי של בנקאי קבוע. בכך הוא ניצב באופן לעומתי למול הבנקאות "האחרת", המרחיקה את הלקוחות וזונחת את האנושיות לטובת יעילות תפעולית (דיגיטלית).

בשנים האחרונות עולם הבנקאות עובר שינויים רבי משמעות.

בעקבות הקורונה רבים שלא התנסו בשירות דיגיטלי או שהעדיפו לבצע פעולות באמצעות בנקאי, הגבירו שימושים בכלים דיגיטליים, וחלקם ימשיכו לבצע פעולות דיגיטל גם לאחריו. היום לקוחות יכולים לפתוח חשבון בנק אונליין לא הצורך להגיע לסניף, ביצוע פעולות באפליקציה כולל הפקדות צ'קים, פקדונות, הלוואות ועוד.

 

במזרחי טפחות אסטרטגיה דיגיטלית מתקדמת המבוססת על אנושיות

במזרחי טפחות מאמינים שגם בעולם בו הטכנולוגיה מתפתחת בקצב גובר בנקאות תמיד תהיה שייכת לבני אדם ותתבסס על יחסים ואמון.

להתקדם משמעו לאמץ את חזית הטכנולוגיה אבל לשלב גישה אנושית בכל ממשק ופיתוח ולהנגיש את הדיגיטל על ידי שמירת מרכיב האנושי כך שהבנק יהיה הבנק הדיגיטלי הכי אנושי מכולם.

במזרחי טפחות הטכנולוגיה מסייעת ללקוח להגיע אל הבנקאי האישי ( בשיחה,במייל,באסמס) באם הוא מעונין כך או לבצע פעולות בעצמו – לפי בחירתו

 

במה זה שונה מהמתחרים?

 

במזרחי טפחות לא מפתחים טכנולוגיה על מנת לחסוך במשאבים או לתקשר גימיק חדש.

במזרחי טפחות מפתחים טכנולוגיה שפותרת בעיות וקשיים אמיתיים עבור הלקוחות,  ושיוצרת שינוי מורגש וחיובי בחוויית הלקוח.

במזרחי טפחות מפתחים טכנולוגיה שמקצרת מרחקים ובונה אמון אמיתי, ולא יוצרת ריחוק וניכור, מקצרת מרחק בין הלקוחות ובין הבנקאים. מקצרת מרחק בין הלקוחות ובין השירות/מוצר בו הם מעוניינים.

במזרחי טפחות הלקוח יהיה היחיד שיבחר את הדרך בה ירצה לקבל שירות: דיגיטלי או אנושי – נשמור על זכותו לבחור ונציג לו תמיד את כל מרחב אפשרויות הפעולה שלו.

נשאף לאפשר ללקוח לקבל את כל הכלים המתקדמים ביותר בלי לגרוע אפילו במקצת, ביכולת שלו להגיע לאדם אמיתי שמכיר אותו, יודע מי הוא ומסוגל לתת לו את השרות האנושי הטוב ביותר.     

 

האתגר

פיתוח  ביטויים טכנולוגיים ישומיים לשירות אנושי בדיגיטל, ובכלל זה רעיונות  למוצרים/שירותים העונים לאסטרטגיה "הבנק הדיגיטלי הכי אנושי בעולם".  תוך שמירה על מספר עקרונות:

דגש על כך שמזרחי טפחות מתקדם טכנולוגית בדיוק כמו שאר המערכת הבנקאית. 

מאחורי כל טכנולוגיה יש בנאדם.

התמקדות בקהל יעד 30+ (לא צעירים מאוד/לקוחות פפר)

ניתן להגיש הצעות לתחומים האסטרטגיים השונים בהם עוסק הבנק :

ניהול חשבון – חשבון עו"ש וחשבון עסקי

משכנתאות – טפחות

השקעות – פקדונות, יעוץ פנסיוני